Proč nemám rád starostu Prahy 5 Milana Jančíka...

5. 09. 2008 16:32:36
Protože mi vadí, jak se chová. Tak by mohla znít jednoduchá odpověď. Vlastně se panem starostou nemám nic do činění. Trvalým bydlištěm jsem středočech. Přesto se mě výrazně dotklo, když jsem se zcela náhodou dozvěděl o tom, že vedení radnice Prahy 5 hodlá zastavět další výraznou část této městské části.

Vysvětlím... Je to již zhruba rok a čtvrt, co bydlím s přítelkyní právě v Praze 5. A mám dokonce to štěstí, že přímo v sousedství jsou Dívčí hrady. Nádherné místo.

Záměry na změny územního plánu, které radnice odeslala na pražský magistrát však mají tuto část Prahy změnit. K nepoznání změnit. Byty, kanceláře, možná nějaké obchodní centrum. A nejde jenom o „Dívčáky“, ale také o stolovou horu Vidoule, park Kavalírka a další místa.Co mě napadá? Nejmírnější z mých názorů je, že si neumíme vážit krásných míst, která kolem sebe máme. To opravdu chceme mít z Prahy jenom velký betonový skelet? Opravdu chceme žít jenom mezi parkovišti, obchodními centry a nově postavenými sídlišti? Nechci být zaujatý, ale tohle mě opravdu mrzí. Neupírám ODS v Praze 5 velkou zásluhu na tom, že se například ze Smíchova stalo druhé centrum Prahy. Starou továrnu bývalé „Tatrovky“ nahradily moderní budovy. Z mého laického pohledu dobrá práce.

Jaký je v tom ale rozdíl? Takovou otázku mi může položit kdokoli. Rád odpovím. Pamatuji Smíchov i v „tatrovácké“ době. Od „Tatrovky“ jsem pravidelně jako kluk odjížděl na dětský tábor. Na Smíchově mám i díky tomu spoustu kamarádů. Mohl jsem proměnu Smíchova pozorovat. Zdejší budování bylo jen nahrazením starého za nové. Ale proč chce někdo sakra zastavět „Dívčáky“? Pane starosto Jančíku, ruku na srdce, byl jste se zde někdy projít? Znáte to tady i ve skutečnosti nebo je to pro vás jenom volná plocha na mapě?

Tímto se pomalu dostávám k vysvětlení titulku mého blogu. Proto nemám rád starostu Prahy 5 Milana Jančíka... Nemám ho rád proto, že dělá z Prahy betonový skelet i tam, kde prostě být nemá. A neumlčí mě ani kritici, kteří budou tvrdit, že toto je prostě normální vývoj. Nezlobte se, ale tohle opravdu není normální.

Nutno dodat, že konkrétně „Dívčáky“ pro mě mají zvláštní, i když trochu smutný nádech. Krátce před tím, než mi loni v dubnu zemřel děda na rakovinu, seděl jsem zde s přítelkyní a pozoroval večerní Prahu. A povídal, že s dědou to vypadá špatně. Přítelkyně mě objala a řekla mi: Já bych ti ráda řekla, že to bude lepší, ale ono nebude. Jediný, co můžeš dělat je, že budeš co nejčastěji s ním... Měla pravdu. I díky tomuhle večeru pak došlo k tomu, že jsem s dědou strávil jeho poslední den v nemocnici. A když si vzpomenu na tu dobu, vzpomenu si na sterilní nemocniční pokoj. Vzpomenu si ale také na chvíli, kdy jsem seděl na „Dívčácích“ a definitivně pochopil, že mám posledních pár okamžiků na to, abych byl s dědou. Možná sentimentální, ale i tohle je život...

Co na závěr? Snad rada pro ty, kteří se na Dívčích hradech ještě nebyli projít. Jděte se sem podívat. Projděte se přes „Dívčáky“ do Prokopského údolí. Je to nádhera. A snažte si zapamatovat, jak to tam vypadá. Možná to bude naposled, co jste viděli v Praze trávu, stromy a kousek přírody, na které se neprohání buldozery.

Pak je tady ještě jedna možnost. Té ale nevěřím. Není to ani tak možnost. Spíš přání. Pane starosto Milane Jančíku. Jděte se sem podívat i vy. Třeba pak pochopíte, proč jsem napsal těchto pár řádek. A třeba pochopíte, že lidé, kteří se jdou na takové místo projít, projet na kole nebo na podzim pouštět draka, jsou pro vás, jako pro starostu, daleko důležitější, než nové bytové centrum, ze kterého budou úžasný výhled na Prahu pozorovat jenom ti, kteří na to mají...

Autor: Karel Kopeček | pátek 5.9.2008 16:32 | karma článku: 20.37 | přečteno: 1111x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Politika

Petr Duchoslav

Ruský břeh Roberta Fica

Jsem proslovenský, dělám vlasteneckou a suverénní politiku, vše jen pro národ. Tak by se stručně dala charakterizovat politika staronového premiéra Roberta Fica. Zní to sice líbivě, ale realita je bohužel jiná.

27.3.2024 v 9:24 | Karma článku: 24.68 | Přečteno: 483 | Diskuse

Petr Štrompf

Utažený kremelský šroub. Stržený závit pak způsobí pohromu

Islamisté vraždící v Moskvě. Mrtví na obou stranách ukrajinské fronty. Represe režimu, žijícího ve strachu o sebe samého. Šrouby stále utahuje a bude je utahovat ještě víc.

26.3.2024 v 17:34 | Karma článku: 18.70 | Přečteno: 463 | Diskuse

Michal Sabó

Rudá záře nad Moskvou aneb mají teroristi právo na soucit?

Útok v Rusku, při němž útočníci v koncertním sále na okraji Moskvy v pátek zabili nejméně 133 lidí a mnoho dalších zranili, nám nastavil zrcadlo. Máme Rusko litovat?

26.3.2024 v 7:13 | Karma článku: 36.52 | Přečteno: 2302 | Diskuse

Bohumír Šimek

Je Babiš bezpečnostní riziko?

Mimořádná schůze sněmovny, tentokrát svolaná vládní pětikoalicí, které přetekl kalich trpělivosti, a která zvažuje riziková chování opozice, a opozice obviňující z bezpečnostního rizika vládu. Kdo má pravdu?

25.3.2024 v 18:15 | Karma článku: 22.86 | Přečteno: 648 | Diskuse

Vilém Barák

Nejsou „zemědělci“ jako zemědělci

Pěší demonstrace na Václavském náměstí sebou nese riziko, že se pár stovek účastníků vystaví posměchu. Když se stejný počet „demonstrantů“ posadí do traktorů, města včetně Prahy kolabují, účinek je o několik řádů vyšší.

25.3.2024 v 16:46 | Karma článku: 14.70 | Přečteno: 426 | Diskuse
Počet článků 5 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4682
Otec, partner, rybář... Tak to jsem já. :)

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...