Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Stará kára

Já v té době žil

Byť jako ještě ne pobescent. A vím, co bylo možné. Jaké "svazácké nadšení" existovalo. U velmi velké části obyvatel. Opravdu velké. U mladých zvlášť (jsou vždy zapálenější a rychleji přistoupí na novou víru). Takže já tvrzení věřím. A upřímně - se znalostí toho nadšení ani příliš nevyčítám.

Jen nevím, jaký "velký důkaz" byste požadoval, aby obstál. Zatím je důkazem zápis ze soudního spisu. To nulitní papír není.

Proč teď, proč vůbec - toť samozřejmě otázka. Stejné otázky se honí hlavou při všech v současnosti zveřejňovaných aférách. Odpověď je možná jednoduchá: novinářský chlebíček je čím dál tvrdší a čím dál víc smrdí.

0/0
14.10.2008 21:01

přezdívka13

Kundera kundera

proč pořád psát o nějakém pisálkovi? proč se nezabývat osudy toho udaného? ten mě totiž zajímá daleko víc a je mi ho i rozhodně víc líto,  než nějakého kundery ať už někoho udal nebo ne. To že napsal pár vynikajících věcí z něj ještě nedělá morální ikonu. Bolševika oslavoval a pak prozřel;-D;-D

0/0
14.10.2008 16:07

Nomen O

Česká povaha.

Dobrý den,

ano z této nové aféry  o člověku, který proslavil náš národ čiší touha po senzaci  zviditelnit se, anebo cosi jiného a shnilého v tomto státě zakrývat. Lumpáren je v naší zemi habaděj. Někoho je třeba krýt a odnese to ten, který je ve světě známý. Pane Kundero, dobře, že zde nežijete, nevydržel by jste nápor závisti a nenávisti. "Přeji Vám hodně štěstí a síly k opovrhování těmito lidmi".

0/0
14.10.2008 16:01

přezdívka13

Re: Česká povaha.

;-D;-D;-D tak se taky odstěhuj, už na tebe všude čekají chytráku

0/0
14.10.2008 16:07

Radek0075

Re: Česká povaha.

Takhle krásně by to dokázala napsat snad jen Jiřina Švorcová. Tak zas na 1.Máje:-)

0/0
14.10.2008 16:22

Stará kára

Re: Česká povaha.

;-D;-D;-DR^

0/0
14.10.2008 21:01

duhastrecht

Proč Kunderu

ukamenovat, jsou pro to minimálně dva důvody:

1) Komunisti ho nesnáší, proto si do něj lze kopnout.

2) Paroubek má průšvih s kamarády z Kubiceho zprávy, tak se zase bude mluvit o něčem jiném, namísto Kočky nastoupí Kundera.

Jinak myslící člověk si řekne proč sem tahají bezvýznamné lidi jako Kundera  (pan Kundera i ctitelé literatury nechť mi prominou) a ne lidi , kteří DNES o něčem rozhodují, mne zajímají dnešní kontakty zvatelů ruských generálů a ne nedoložená událost před 50, 60 lety, proto Kunderu kamenovat nebudu.

0/0
14.10.2008 15:43

pidla

Naivita

tedy Vaše, nezná mezí, glorifikace v Cěchách je také úžasná věc a pro někoho stejné důkazy stačí a pro někoho jsou nedostatečné a ještě, čím víc do toho budou všichni rejpat, tím to bude rozmatlanější.Rv

0/0
14.10.2008 15:39

pesimista

jsem pamětník

V té době mého otce taktéž věznili (od léta 48); již za pár let u soudu bylo jasné,kdo udával. Bylo to součástí vyšetřovacího a soudního spisu a navíc režim se řidil heslem rozděl a panuj - tady co nejvíce rozeštvat lidi mezi sebou. Plně souhlasím s panem Kopečkem - zdá se, že i dne mladí lidé uvažují aneskočí na vše,co sejim předkládá.. Ono těch podivností v případu e moc. I udavač byl pečlivě prověřován - a tady jeho informátorům se nic nestalo. Ubytovat špiona v té době byla vlastizrada.

0/0
14.10.2008 14:33

Brmuby

Re: jsem pamětník

100 % s vami souhlasim.Zajimave je, ze nejvic hulakaji ti mladi aktivni, kteri kdyby tu byl bolsevik tak budou velci svazaci a funkcionari. Dalsi kriklouni jsou ti, kteri za komance proti rezimu nehnuli ani prstem. A ted jsou vsichni velmi chytri. Dukaz neni? nevadi, na sloup s nim, to jsme se dockali. :-©

0/0
14.10.2008 14:55

KECHUD

To je naivní

Souhlasím s Englishmanem, že 100% důkazy prakticky neexistují. Takhle byste nemohl odsoudit prakticky nikoho. Záruka ANONIMITY za bolšánů? K smíchu. To byste se v Bartolomějské nedostal ani přes vrátnici. A do papírů by to zanesli, si pište, záruka-nezáruka.

Kundera doplatil na svoji nekomunikativnost, hlavně, když nereagoval na výzvy o vysvětlení.

Navíc vedle písemné zprávy zřejmě existují i nepublikovaná svědectví žijících účastníků.

Osobně si tomu klidně věřte, ale obhajovat ten názor veřejně je očividně neudržitelné. 

0/0
14.10.2008 14:31

pesimista

Re: To je naivní

a jeden řádně neoznačený papír je důkaz - čeho proboha

kde jsou doloženy výzvy K. - on sám sevyjádřil, že do včerejška nic nevěděl - kdo tady tedy lže

jedno údajně svědectví té dámy - ta ale přechovávala šliona a za to byl tehdy trest smrti -nebo snad byla provokatérka aměla K.prověřit

prozatím nebylo nic dokázáno - pravdu mají obě strany

0/0
14.10.2008 14:38

Virus2

Re: To je naivní

Dokázáno není nic. Ten špion je po smrti a existuje jen dost podivný papír s Kunderovým jménem.

0/0
14.10.2008 15:24

5alfa

Re: To je naivní

Co je na papíru podivného? Nedá se snad určit, zda je z roku 2008, 1977 a nebo z padesátých let? A písmo je staré rok, 30 nebo šedesát let?

Ale jistě to mohlo být i takto: "mladý loajální muž, co chtěl zůstat v anonymitě, zločince udal a nahlásil místo sebe Kunderovo jméno. Možná i se slovy "Až z něj nebude bolševik, emigruje a začne psát knihy, tak se to bude jako atentát před knižním veletrhem 2008 hodit"... :-P:-P:-P

0/0
14.10.2008 15:42

marbo

jaképak kamenování?

jaképak veřejné odsouzení? Vždyť Kundera už dávno není čechem, už se jeho knížky ani do češtiny nepřekládají, tak proč by mu mělo záležet na to co si o něm lidi v čechách myslí?? Navíc na příkladu donašeče Nohavici jasně vidíme, že lidem je vcelku jedno co tito lidé za minulého režimu dělali, takže se o to že by Kundera utpěl nějakou újmu případným křivím obviněním(což je podle všeho krajně nepravděpodobné) opravdu nebojím

0/0
14.10.2008 14:28

KocourkovNews

V dobe kdy Kundera udaval

meho otce veznili dva roky, rok v kobce pod zemi v Klatovech a rok v kobce v Jachymove.

vice: http://tinyurl.com/PraskacKundera

0/0
14.10.2008 14:23

1gomez

jste nejen slepý

ale i naivní

0/0
14.10.2008 14:20

Nika.meil

...

Myslím,že jste moc velký fantasta...myslím tu verzi o tom, že udavač mohl být někdo jiný. Já pana Kunderu nijak nesoudím,ale jsem přesvědčená, že zpráva z jeho výslechu je autentická. Nevidím jediný důvod,proč by si to měl kdokoliv vymýšlet a podvrhovat...

0/0
14.10.2008 14:19

Englishman

Hloupost!

Důkaz nebude nikdy a nikde, jde jen o míru pravděpodobnosti. Pokud bychom chtěli 100% důkazy, tak nikdy nikoho neusvědčíme vůbec z ničeho, společnost se rozpadne a ovládne ji mafie, proti které nebude stát zasahovat.

V tomto případě jsou všechna alternativní vysvětlení neuvěřitelně přitažená za vlasy. Je možné, že některé z nich je pravdivé. Je také možné, že Kájínek je nevinný. Pokud chcete bojovat za jistotu a spravedlnost, dokažte svoje čisté úmysly tím, že si pro začátek vyberete někoho méně sympatickéo - třeba mafiána Kájínka.

0/0
14.10.2008 14:19

wopi

a když nejsou důkazy, tak se to nestalo?

no to je fakt logický kotrmelec :-/

0/0
14.10.2008 14:16

buxus

Re: a když nejsou důkazy, tak se to nestalo?

Když jsou důkazy chatrné, bylo by vhodné najít další a kvalitnější, než rozpoutám proti někomu zničující kampaň - co je na tom nelogického?

0/0
14.10.2008 14:19

marbo

Re: a když nejsou důkazy, tak se to nestalo?

Už vidím ja je kundera ve svém domě (či bytě - nevím jak bydlí) v Paříži naprosto zničenej z toho co se u nás píše ve zprávách;-D

0/0
14.10.2008 14:32

buxus

Re: a když nejsou důkazy, tak se to nestalo?

Co kdybyste si pořečetl tohle http://www.lidovky.cz/kauza-kundera-zaujala-evropsky-tisk-d7h-/ln_domov.asp?c=A081014_123549_ln_domov_nev

dříve než zase něco plácnete?

0/0
14.10.2008 15:12

5alfa

Re: a když nejsou důkazy, tak se to nestalo?

Však do tě doby ho to ABSOLUTNĚ nezajímalo...

0/0
14.10.2008 15:35

buxus

Re: a když nejsou důkazy, tak se to nestalo?

Tomuhle především ABSOLUTNĚ nerozumím - co mne jako nemělo zajímat?

0/0
14.10.2008 15:37

5alfa

Re: a když nejsou důkazy, tak se to nestalo?

Ne Tebe, ale Kunderu. Na otázky českých novinářů sveřepě nereagoval.

Vyjádřil se až poté, co se to dostalo do zahraničního tisku. Do té doby HO (ne Tebe)ABSOLUTNĚ nezajímalo, co se v Česku o tom píše a s českými novináři mluvit nechtěl...

0/0
14.10.2008 15:45

buxus

Re: a když nejsou důkazy, tak se to nestalo?

Mne spletlo to "tě". ;-) Ale jinak v tom nevidím žádný zločin. On s českými novináři nemluvil dlouhá léta ze zásady, nežije tu a proto ho asi nezajímalo co se tu píše. Na tom nic není. Teprve potom, když se to rozšířilo i do země, kde žije, začal se bránit. Co je na tom?

0/0
14.10.2008 16:02

5alfa

Re: a když nejsou důkazy, tak se to nestalo?

Já a ani nikdo jiný tady o zločinu ani necekl. 8-o

No dyť wo, wo tom to celý je. Nazajímalo ho, co se tu o něm píše, ani když novináři (čeští) chtěli nějaké vysvětlení. DO TÉ doby mu to bylo jedno! Teprve až začaly psát i jiné deníky, tak se vyjádřil. Není na tom nic.

Jen že s ním NIC nepohlo, ani když měl dotazy z ČR, co on na to. Pohnul se, až když svět vyslovil podivení, nad jeho případem.

0/0
14.10.2008 17:28

5alfa

Re: a když nejsou důkazy, tak se to nestalo?

Prostě jen podpora názoru...

"Už vidím ja je kundera ve svém domě (či bytě - nevím jak bydlí) v Paříži naprosto zničenej z toho co se U NÁS píše ve zprávách;-D",

proti kterému si tak útočně vystartoval.

0/0
14.10.2008 17:30



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.